امروز : دوشنبه 31 اکتبر 2022
تاریخ : 2022/10/31 - 15:30 ذخیره فایل ارسال به دوستان

 از موسولینی تا هاکان از هاکان  تا رسایی

 از موسولینی تا هاکان از هاکان  تا رسایی  اکتسابی از نظر محمدحسین روانبخش یکی از مسئولان قضایی وقت روایت می‌کرد که در زمان جنگ، یکبار پزشکان اعتراضی صنفی داشتند؛ اما بعضی مسئولان امنیتی وقت این کار آنها را خیانت وصف می کردند و لیستی تهیه کرده بودند از پزشکانی که قرار بود دستگیر و محاکمه […]

 از موسولینی تا هاکان از هاکان  تا رسایی

 اکتسابی از نظر محمدحسین روانبخش

یکی از مسئولان قضایی وقت روایت می‌کرد که در زمان جنگ، یکبار پزشکان اعتراضی صنفی داشتند؛ اما بعضی مسئولان امنیتی وقت این کار آنها را خیانت وصف می کردند و لیستی تهیه کرده بودند از پزشکانی که قرار بود دستگیر و محاکمه شوند. در جلسه‌ای که مسئولان وقت حضور داشتند، یکی از همان مقام‌های امنیتی در توجیه کارشان گفته بود که در عراق شبیه این مساله رخ داده و صدام همه معترضان را اعدام کرده است! خوشبختانه بعضی از مسئولان وقت اعتراض کرده بودند که مگر معیار ما رفتار صدام است!

بعد از اتفاق های سال ۸۸ یکبی از مقامات‌نظارتی به یکی از برنامه های تلویزیون آمد و در استدلالش مبنی بر اینکه حکم موسوی و کروبی اعدام است از روش محاکمه موسولینی گفت؛ اینکه وقتی قاضی نام او را پرسید و او تائید کرد که موسولینی است، قاضی گفت همین برای اعدامش کافی است و نیاز به محاکمه نیست!!!!

اگر الان آدم‌هایی مثل حمید رسایی برای توجیه مصادره اموال علی کریمی، از مصادره اموال هاکان شوکور در رژیم ترکیه مثال می‌آورند تصور نکنید این اولین بار است که کسانی که ظاهرا درس دین خوانده‌اند برای پیشبرد اهداف جناحی‌شان، به جای بیان دستور دین، از رفتارهای افراد لائیک یا حتی ضددین الگوبرداری می کنند.

همیشه در سربزنگاه هایی این چنین مشخص می‌شود که آیا دین در انسان‌های مدعی دین‌داری نهادینه شده است یا اینکه در مواقع لزوم، آگاهانه یا ناخودآگاه معیارشان رفتارهای کسانی است که ارتباطی با دین ندارند و بی خیال دستورهای دین می‌شوند!!!

ارسال دیدگاه