امروز : پنجشنبه 9 مارس 2023
تاریخ : 2023/03/09 - 4:39 ذخیره فایل ارسال به دوستان

دلال قدیم : جهت توسعه اقتصاد استان درفکر خانه تکانی در اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی باشیم

♦️جهت توسعه اقتصاد استان درفکر خانه تکانی در اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی باشیم   به گزارش #جوان_فردا یعقوب دلال قدیم در همایش یک روزه پیشگامان مستقل فرداری ارس که با حضور تجاروفعالین اقتصادی برگزارشد ،بعنوان کاندیدای دهمین دوره اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی استان گفت ♦️اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی توان گزارش دهی را از دست داده […]

♦️جهت توسعه اقتصاد استان درفکر خانه تکانی در اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی باشیم

 


به گزارش #جوان_فردا
یعقوب دلال قدیم در همایش یک روزه پیشگامان مستقل فرداری ارس که با حضور تجاروفعالین اقتصادی برگزارشد ،بعنوان کاندیدای دهمین دوره اتاق بازرگانی،صنایع ،معادن و کشاورزی استان گفت
♦️اتاق بازرگانی استان آذربایجانشرقی توان گزارش دهی را از دست داده است‼️

اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمانی برای بخش خصوصی نقش مهم و قابل توجهی در توسعه اقتصادی کشور دارند.

♦️اتاقهای بازرگانی و صنایع و معادن با حضور افرادی فعال هر روزه در حال فعالتر شدن در عرصه اقتصادی کشور و استان ها است. اتاق مطلوب به صورت حداکثری نمایندگی بخش خصوصی کشور را عهده‌دار است. قاعدتا در چنین اتاقی، افراد آگاه، توانمند و پایبند به اخلاق کسب و کار از بخشهای مختلف اقتصادی حضور خواهند داشت تا محلی باشد که در حوزه‌های کاری خویش و البته حوزه‌ اقتصاد کلان کشور صاحب‌نظر و دارای شناخت و بینش تخصصی باشند.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی به ‌عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه‌ اقتصاد معرفی شده و از جایگاه مشورتی با قوای سه‌گانه‌ نظام نیز برخوردار است. بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نظام اقتصادی ایران به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. در بخش خصوصی بخشهای کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات بیان شده است و اتاق بازرگانی نمایندگی این زیربخشها را به عهده دارد که به موازات دو بخش دیگر فعالیت می‌کند.

مهمترین رسالت اتاق بازرگانی استفاده بیشتر از امکانات و مزیتهای نسبی داخل کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و کسب درآمدهای ارزی از صادرات محصولات تولید شده در داخل است. پس از آن اتاقهای بازرگانی با برداشتن موانع و توانمندکردن ارتباطات بین‌المللی باید شرایط را برای بازرگانانی که وظیفه بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای خارج از ایران دارند را مهیا کنند. همچنین اتاقهای بازرگانی باید امکان توسعه تولید و گسترش کار آفرینی را با رشد صادرات کالا و خدمات ایرانی نیز فراهم کنند.
بی‌شک این مهم امکان‌پذیر نمی‌شود مگر آن که دولت بخش خصوصی و تشکلهای صنفی و صنعتی را با تدوین برنامه‌هایی مشخص و کارآمد در کنار هم قرار دهد. البته این امر باید با برنامه‌ریزی و پیاده سازی اهداف توسعه اقتصادی بر پایه تولید بدون برتری جویی بر یکدیگر به همراه مشارکت امکان‌پذیر شود.

دلال قدیم افزود منطقه آزاد ارس امروز  سخنی برای گفتن دارد چرا این منطقه باوجود اینکه چشم انداز استان است از داشتن اتاق بازرگانی محروم است ؟

 

ارسال دیدگاه