امروز : جمعه 21 جولای 2023
تاریخ : 2023/07/21 - 3:50 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان مرند در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام/ توصیه های پلیس به عزاداران حسینی(ع )

‍ 🚨 اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان مرند در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام/ توصیه های پلیس به عزاداران حسینی(ع ) 📌فرمانده انتظامی شهرستان مرند در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام در اطلاعیه ای بر رعایت قوانین و مقررات در این ایام توسط عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در […]

‍ 🚨 اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان مرند در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام/ توصیه های پلیس به عزاداران حسینی(ع )


📌فرمانده انتظامی شهرستان مرند در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام در اطلاعیه ای بر رعایت قوانین و مقررات در این ایام توسط عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه می خوانید؛

قیام خونین اباعبدالله الحسین علیه السلام حرکتی در راستای احیای دین، اقامه حق و فرهنگ عاشورا و کربلا به عنوان فرهنگی بلند، تاریخی انسان ساز و منجی برای ملت های آزادی خواه و به ویژه مردم ایران اسلامی همواره مورد تکریم و احترام بوده است؛ واقعه عاشورا از حوادث جاویدان ناب و تاریخی است که باید از آن درس زندگی، ظلم ستیزی، عزت و آزادی، شجاعت و وفاداری، صبر، استقامت، ایثارو شهادت آموخت و سیره و روش و رفتار عاشورائیان و شهدای صحرای کربلا را به عنوان نقشه راه، الگو و اسوه در راستای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن برای تمامی جهانیان قرار داد.

فرمانده انتظامی مرند همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی (ع) با بسیج امکانات، ضمن گرامی داشت حماسه عظیم ، باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد و بر رعایت دقیق قوانین و مقررات توسط عزاداران تاکید دارد.

انتظار است با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، مراسم های عزاداری سرور و سالار شهیدان به گونه ای برگزار شود که نه تنها بهانه ای در اختیار معاندان قرار نگیرد بلکه نقش الگویی ایران اسلامی در همه زمینه ها همچنان حفظ و ارتقاء یابد.

براین اساس فرماندهی انتظامی مرند برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع ) و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی (ع) و در عین حال انجام وظایف خود ، توجه عزاداران حسینی (ع) را به  چندین نکات زیر جلب می نمایند:

🔹- در نصب بنر ها و داربست ها به مسائل ایمنی توجه نمایند تا به کسی آسیب یا ضرر جانی نرسد.

🔹-در استفاده از تجهیزات و لوازم صوتی مراعات حال مردم بویژه افراد مسن یا افرادی که در منازل و بیمارستان ها در بستر بیماری هستند در نظر گرفته شود.

🔹-از راهبندان و انسداد معابر بویژه معابر اصلی خودداری گردد.

🔹- ماموران انتظامی و راهور با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت ( اجرای طرح های ویژه ترافیکی) بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سطح شهرستان بیفزایند.

🔹- مسئولیت نظم بخشی و صیانت از مراسم به عهده ” همیاران محرم پلیس” است که اعضای آن داوطلبانه، مردمی و آموزش دیده می باشند.

🔹-مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و ماموران حاضر در صحنه آماده دریافت گزارشات و اطلاعات مردمی هستند.

👮‍♂️معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان مرند

ارسال دیدگاه