امروز : سه شنبه 3 اکتبر 2023
تاریخ : 2023/10/03 - 16:20 ذخیره فایل ارسال به دوستان

خیرین فصلی ، آفت انتخابات !

مجید نجفی اصولگرا و فعال سیاسی  دریک مطلب حرکات پوپولیستی انتخابات را نشانه گرفت . باسمه تعالی هَل یَستَوِی الذینَ یَعلَمُونَ وَالذینَ لایَعلَمُونَ خیرین فصلی ، آفت انتخابات ! با نزدیک شدن به ایام سرنوشت ساز انتخابات و گاها از مدتها پیش ، عده ای از نامزدها و فعالین انتخاباتی ، با پهن کردن سفره […]

مجید نجفی اصولگرا و فعال سیاسی  دریک مطلب حرکات پوپولیستی انتخابات را نشانه گرفت .

باسمه تعالی
هَل یَستَوِی الذینَ یَعلَمُونَ وَالذینَ لایَعلَمُونَ
خیرین فصلی ، آفت انتخابات !


با نزدیک شدن به ایام سرنوشت ساز انتخابات و گاها از مدتها پیش ، عده ای از نامزدها و فعالین انتخاباتی ، با پهن کردن سفره های رنگین و دست به خیر شدن سعی در ، معرفی چهره خوش و ماندگار از خود یا کاندیدای مورد نظر هستند که شایسته است از این افراد بجای کاندیدا و فعال انتخاباتی از واژه خیرین فصلی نام برد . چرا که این قبیل افراد در زمانهای خاص از جمله انتخابات برای فریب افکار عمومی و ظاهر سازی و نیل به اهداف شومشان ، بظاهر دست به کارهای خداپسندانه می زنند که کاری عبس و بیهوده است چرا که درروز قیامت ( یَومَ تُبلی السَرایر) پرده ها افتاده و نیات پلید آشکار شده و براساس نیات با میزان عدل الهی مورد ارزیابی و محاسبه قرار می گیرند همچنانکه حضرت پیامبر فرموده: ” انَما الاعمالُ بِالنیات ” و چه بسا از این خیرین که در روز قیامت بجای ثواب ، عذاب و عقاب و در اصطلاح عمومی کباب شده و نتیجه اعمال خویش را مشاهده خواهند کرد .و شاید هم برخی از این خیرین در اثر سنت امتحان الهی مشمول آیه شریفه :خَتَم الله علی قلوبِهِم و علی سمعهم و….شده باشند ، که برای این افراد هیچ چیز ملاک نبوده جز رسیدن به اهداف شوم و در فرهنگ لغت این افراد ، هدف وسیله را توجیه می کند ! .
ولی در اصل برای نیل به اهداف خیرخواهانه و خدا پسندانه که باید راهکار مطلوب و خداپسندانه را در پیش گرفت و ممکن نیست که برای نیل به اهداف مطلوب و قربه ً الی الله ، از شیوه ها و اقدامات ناپسند و ناثواب بهره جست و در صدد گمراه کردن افکار و اذهان عمومی مردم شد . اگر معتقد به قیامت و محاسبه هستیم نه تنها نباید بر سر این سفره های ننگین ، خیرین فصلی نشست بلکه در مجالس و محافل عمومی باید مطرح کرد تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد ….
این قلم ادامه و اثر دارد
مجید نجفی
کارشناس ارشد
فعال فرهنگی ؛ اجتماعی و سیاسی

ارسال دیدگاه