امروز : سه شنبه 16 ژانویه 2018
تاریخ : 2018/01/16 - 5:18 ذخیره فایل ارسال به دوستان

افتتاح پروژه ها در شهرستان مرند در دهه فجر ۹۶

جوان فردا : امام جمعه مرند افزود نباید به مردم وعده های دروغین داد . برای ما خدا و مردم کافی است این مردم هستند که نظام را نگه داشته اند و در نگهداری آن اماده هستند از بود ونبود خود بگذرند .

به گزارش جوان فردا از مرند
۵۰ پروژه با اعتبار ۷۰میلیارد در دهه فجر در شهرستان مرند افتتاح یا کلنگ زنی می گردد.


جلسه ستاد دهه فجر شهرستان مرند به ریاست مهندس علیار راستگو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علی نعمت زاده امام جمعه مرند و نماینده ولی فقیه واعضای ستاد برگزار شد .
راستگو در این جلسه گفت : دهه فجر ایام مبارکی است و بهانه ای است تا مسئولین از عملکرد خود از دهه فجر تا دهه فجر به مردم گزارش دهند
وی از روسای ادارات خواست پروژه هائی که برای افتتاح آماده هست برنامه ریزی کامل انجام گیرد و پروژه هائی که برای کلنگ زنی مد نظر هست باید تمام منابع مالی آن مشخص گردد تا کلنگ زنی انجام گیرد .
راستگو افزود هر دستگاه وظیفه دارددر تمام مراحل این دهه آمادگی کامل داشته باشند در سال گذشته بعضی از مدیران در آخر دهه فجر کم رنگ شدند .
فرماندار مرند از روسای ادارت خواست با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار نمایند و از عملکرد خود دفاع نمایند . گزارش درست به مردم بدهند .
راستگو گفت شهرک میلاد مشکل برق و آب و فاضلاب و گاز داشت الحمدالله با پیگیری این موارد حل شد ولی شهرک میلاد مشکلات عدیده ای دارد باید مسئولین پیگیرباشند .
وی در مورد فاضلاب کوی بعثت گفت الحمدالله با تدبیر مسئولین شهرستان موضوع فاضلاب بعثت حل گردید ومنابع مالی آن از شهرستان تامین شد .
تصفیه خانه در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد و بودجه بیمارستان در لایحه بودجه دولت آورده شده است وجای نگرانی نیست و MRI در بیمارستان در حال نصب است وشبکه بهداشت ودرمان در فکر جذب متخصص باشند کلینیک فوق تخصصی مرند در دهه فجر افتتاح خواهد شد . تا آخر سال ۴ کیلومتر جاده مرند کشکسرای زیر ترافیک خواهد رفت
راستگو از دستگاه ها خواست نباید حل مشکلات را منوط به عدم وجود بودجه نمایند خیلی از مشکلات با تدبیر حل می گردد.
انتظار از دستگاههای اجرائی این است خدمات خودرا ارائه نمایند
باید در دهه فجر تمام ارگانها فعالیتهای خودرا گزارش دهند قوه قضائیه و مقننه و اجرائی و نهادهای انقلابی باید در دهه فجر گزارش خود را به مردم بدهند .
نباید زمینه های نارضایتی را ما باعث شویم زمینه نا رضایتی وجود دارد نباید بگذاریم موج سواری بکنند .
فرماندار مرند افزود ۲۰ماه هست که در خدمت مردم و مسئولین شهرستان مرند هستم .در این ۲۰ ماه نگذاشته ایم پروژه ای بدون منابع مالی کلنگ زنی شود باید قبل از کلنگ زنی و اطلاع رسانی منابع مالی پروژه مشخص شود در غیر اینصورت نباید مردم را انتظار گذاشت باید با مردم شفاف بود
در دهه فجر فرماندار و اعضای شورا ها در روستاها و شهر ها پاسخگو مطالبات مردم خواهند بود باید به اندازه توان در خدمت مردم بود .
راستگو افزود از دهه فجر ۹۵ تا دهه فجر ۹۶ علاوه بر اینکه کارهای ارزنده ای در شهرستان مرند انجام گرفته یکی از معضلات استان تبریز کف بود که ما با همکاری وحمایت دستگاه قضائی توانستیم این معضل را حل کنیم .همان موضوع تبریز کف است .
چندین مدرسه در این سال بر فضای کلاسهای آموزشی شهرستان اضافه شده است .
راستگو در مورد اغتشاشات اخیر گفت مردم حق مطالبه گری دارند ولی هر کس در هر لباسی باشد اگر با اسلحه به یک مرکز نظامی حمله نمایند آن فرد در خط دشمن است .
فرماندار مرند گفت دبیر ستاد دهه فجر حجت الاسلام رجب زاده رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مرند و مسئول اجرائی آن امیری راد بخشدار بخش مرکزی است .
فرماندار مرند گفت به گسل های اجتماعی توجه کنیم اگر زلزله ای مردمی ایجاد شود گسل ها چه خواهد شد .؟
رئیس باید درقلب مردم باشد نباید سخنان بیهوده وگزاف گفته شود نباید گسل ها را با ندانم کاریهای مسئولین فوران نمود .
راستگو افزود اگر زلزله های مردمی ایجاد شودگسل ها چه خواهد شد ؟
راستگو در آخر سخنان خود گفت در این شهرستان با آرامش توانستیم با سلایق مختلف سیاسی جلسه بگذاریم .در تمام ایام با آرامش دنبال کارها باشیم .
مسئولین ادارات مشکل خودرا حل کنند دولت فعلی فراجناحی است بعداز انقلاب اسلامی تمامی دولت ها فراجناحی عمل نموده اند .
حجت الاسلام حاج آقای علی نعمت زاده امام جمعه مرند و نماینده ولی فقیه در شهرستان در جلسه ستاد دهه فجر گفت از فرماندار تشکر می کنم واز تسریع در برنامه های دهه فجر باید تقدیرنمود.
نعمت زاده دهه فجر امسال را با دهه فجر سالهای گذشته متفاوت دانست و گفت دهه فجر امسال از جهات مختلف با دهه فجر سالهای گذشته تفاوت دارد . ۴۰ سالگی دهه فجر اهمیت خاص دارد اهمیت این است که ما انقلاب کردیم با توکل به خدا وبا رهبری امام خمینی ره و با حضور مردم در صحنه واگر هم دیگران کمک کردند یا نکردند انقلاب اسلامی پیروز شد .
امام جمعه مرند افزود دشمن با ترفندهای مختلف بر علیه ایران اقدام نموده و هنوز هم دست بردار نیست ما باید مراسم دهه فجر را درشان ۴۰سالگی برگزار کنیم .
سیاه نمائی و ناتوان نشان دادن مردم سالاری دینی ومدیریت دینی از اهداف دشمن است با همه این مشکلات عملکرد نظام موجب روسفیدی انقلاب است .
امام جمعه مرند افزود ، راستگو نماینده حاکمیت در منطقه است که باید از عملکرد ۴۰ سال گزارش دهد و دفاع نماید و تمام دولتها نقاط قوت و ضعف دارند نباید دهه فجر جناحی یا سلیقه ای باشد تمام انتخابات در درون حاکمیت انجام گرفته است ماباید در این دهه فجر از ۴۰ سالگی حاکمیت دفاع کنیم .
با فیلتر کار درست نمیشود جوانان سوال دارند گزارش دروغین، مسئولین را زیر سوال می برد .
متاسفانه دنیای مجازی محل حرمت شکنی شده است باید با مردم درست حرف زد و نباید به مردم دروغ گفت .
روزی در اربطان مرند برای اعزام بیمار امکانات نبود ولی الان اگر مقایسه کنیم در دورترین روستاها خانه بهداشت وتمام امکانات وجوددارد .
نعمت زاده گفت نباید ضعفها را پنهان نمود این مملکت خیلی سختیها کشیده تا رسیده به دهه فجر ۴۰ سالگی .
جوان امروز باید بداند شاه فرهنگ و بیت المال واقتصاد مملکت را چه کرد
نعمت زاده گفت ترامپ از ترس نمی خواهد از برجام خارج شود ترامپ خوب میداند با ایران مردم ولایت مدار ایران طرف است
امام جمعه مرند گفت تمام بسترها را نظام اسلامی فراهم نموده است افزود برای مردم چه کسی بستررا فراهم نموده است تا خیرین مدرسه ساز و بهداشتی وغیره وارد میدان شوند
امام جمعه هم باید نقش خودرا در جریان ۴۰ سالگی دهه فجر گزارش دهد . ثانیا باید وحدت وانسجام ملی و دفاع از آرمانهای انقلاب سرلوحه برنامه های دهه فجر باشد .
نعمت زاده افزود علمدار انقلاب رهبرمعظم انقلاب است رهبر می فرماید امروز وحدت از همه چیز واجب است . نه اینکه از سخنان حضرت آقا زباناً بکار بربیم ولی در عمل دنبال هدف دیگری باشیم .
امام جمعه مرند از مسئولین خواست یکدیگررا تخریب نکنند تخریب دولتمردان گذشته و فعلی یک امر خوشایند برای دشمن است .نباید موجب تفرقه و نفاق باشیم .
وی از مسئولین وفعالین فرهنگی خواست .از افرادی در سخنرانیها استفاده کنیم به دنبال وحدت باشند . نه نفاق .
نعمت زاده در مورد بعضی سایتهای خبری و دیگر سایتها گفت . بعضی از سایتها با انتشار اخباری، تشنج ایجاد می کنند تا خود را مطرح نمایند دوستداران انقلاب باید از اینگونه افراد و اعمال جلوگیری نمایند . نباید کار بچه گانه کنیم . انتخابات تمام شده است .
دردهه فجر تمام کمیته ها باید برنامه ریزیهای خودرا تمام نمایند وبه دفتر ستاد دهه فجر تحویل دهند بدون برنامه ریزی هیچ چیز نتیجه نمی دهد .
امام جمعه مرند افزود فرماندار بر کلیه مسایل اشرافیت دارد و خود را مقید به پاسخگوئی به مطالبات مردم می داند.
نعمت زاده در مورد مشکلات کوی میلاد گفت کوی یا شهرک میلاد کلانتری ندارد و آموزش و پرورش ندارد مدرسه مختلط است . از فرماندار تقاضا نمودیم تا باین مشکلات دستوررسیدگی را اعلام نمایند
نعمت زاده گفت به مردم خم شدن انسان را بزرگ می کند باید تمام مسئولین امام جمعه ، نماینده و فرماندار و تمام مسئولین باید پاسخگو باشند .
در روستا نباید پایگاه مقاومت یک مراسم و روز بعد شورا یک مراسم وروز بعد روحانیت روستا یک مراسم دیگر برگزار نمایند .پس باید در روستاها هم وحدت حاکم باشد امسال جشن ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می گیریم تا از حاکمیت دفاع نمائیم .
امام جمعه مرند حطاب به روابط عمومی شهرداری و رئیس اتاق اصناف گفت قبلا در ایام وفات و یا عید وضعیت شهر خوب بود ولی الان وضعیت ما در این مورد قابل تعریف نیست از کلیه شهرداران می خواهیم در فکر مردم باشیم
از ملت می گیریم به ملت خرج کنیم .
امام جمعه مرند در مورد مصادف بودن ایام فاطمیه اول با دهه فجر گفت بعضی ها برای علی اصغر س هم مراسم چهلم می گیرند اگر چنین باشد در طول ایام سال همیشه برای هرروز چندین شهادت و چهلم خواهیم داشت .
بهتر است همه چیز را رعایت کنیم .
نعمت زاده افزود همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگران و جانبازان هستیم این امنیت از برکت نظام اسلامی وخون شهداست . وقتی یک جوانی مانند محرم علیپور در فاصله چند صد کیلومتری با دشمن می جنگد و در وصیت نامه اش می نویسد ای فرزندانم میثم و یاسر شما از حکومت چیزی طلب ندارید .
دشمن نمی تواند امنیت ما را قبول کند و دوام بیاورند .اگر مردم را نگه داریم برای ما کافی است . مردم را نباید تحقیر کنیم ملت انقلاب کرده اند آزاد باشند . اگر اینگونه رفتار نشود نگران کننده ترین موضوع گسل های سیاسی است که درجامعه فوران خواهند نمود .
امام جمعه مرند افزود نباید به مردم وعده های دروغین داد . برای ما خدا و مردم کافی است این مردم هستند که نظام را نگه داشته اند و در نگهداری آن اماده هستند از بود ونبود خود بگذرند .

امیری راد گفت ۵۰ پروژه شاخص در دهه فجر از بخش دولتی و خصوصی به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان معادل سه برابر بودجه دولتی افتتاح خواهد شد
امیری راد مسئول اجرائی ستاد دهه فجر شهرستان مرند از فرماندار در خواست تشکیل کمیته های مربوطه را نمود
فرجی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در نشست اعضای ستاد دهه فجر مرند گفت بهتر است از هنرمندان بومی در این دهه ودیگر ایام استفاده گردد وی از روسای ادارات خواست حتما با خبرنگاران رسمی را از اداره ارشاد استعلام نموده وبا آنها نشست خبری داشته باشند وی مصادف بودن ایام دهه فجر با دهه اول ایام فاطمیه گفت حتما هنرمندان شهرستان این موضوع را در برنامه های خود لحاظ خواهند نمود
رجب زاده دبیر ستاد دهه فجر شهرستان مرند و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرند گفت پیشنهاد می کنم در دهه فجر در مساجد برنامه های خاص از قبیل شبهای نورانی برگزار نمائیم وسخنرانان در این مجالس سخنرانی نمایند

DSC_0014DSC_0016 DSC_0007DSC_0011

ارسال دیدگاه