امروز : سه شنبه 8 مارس 2016
تاریخ : 2016/03/08 - 9:52 ذخیره فایل ارسال به دوستان

اصولگرا یا اصلاح طلب (مهرداد طهمورثی)

اصلاح طلبان که ریشه در تاریخ انقلاب اسلامی دارند دلسوزان جامعه هستند و در مقابل اصولگرایان واقعی نیز همین اندیشه را دنبال می کنند . ولی با سلایق متفاوت .

مهرداد طهمورثی

اصولگرا یا اصلاح طلب (مهرداد طهمورثی)
جریان های اقتدارگرا و انحصار طلب که هشت سال زمام امور دولت و قانونگذاری را در دست داشتند با در اختیار داشتن صدها میلیارد دلار تورم ۴۲ درصدی را به مردم ارمغان دادند .

در یک جامعه متمدن اختلاف سلیقه برای رسیدن به کمال یک امر طبیعی است . همه انسانها در یک مواردی با هم مشترک هستند
در گفتمان رایج سیاسی ایران دو طیف عمده اصلاح طلب واصولگرا فعالیت می کنند و به اشتباه این دو جریان سیاسی پویا را نه در کنار هم بلکه مقابل هم قرار می دهند در حالی که اصلاح طلبی واقعی درمقابل اصولگرای واقعی نیست و اصولگرایان واقعی نیز در تقابل با اصلاح طلبان واقعی نیستند .
اصلاح طلبان با تکیه بر اصول دینی و قانونی و پافشاری بر آن در صدد اصلاح جامعه به سوی کمال هستند . آموزه اصلاح طلبی درسی است که اصلاح طلبان از مولای خود امام حسین (ع) آموخته اند .
اصلاح طلبان که ریشه در تاریخ انقلاب اسلامی دارند دلسوزان جامعه هستند و در مقابل اصولگرایان واقعی نیز همین اندیشه را دنبال می کنند . ولی با سلایق متفاوت .
اصلاح طلبان نه به صورت شعاری که در عمل نیز ثابت کرده اند .قانونمداری ، اعتقاد به اعتلای نظام جمهوری اسلامی ، پاکدستی …از عمده اهداف حرکتی آنهاست . و اصولگرایان واقعی نیز در همین امتداد با سلیقه های متفاوت حرکت می کنند . اما تکیه بر مراکز قدرت و قانونگریزی تحت لوای اصولگرایی مشکلی است که اینروزها جامعه ما بشدت از آن رنج می برد .
جریان انحرافی که در هشت سال دولتهای نهم و دهم پشت جریان اصولگرایی پنهان شده بودند با عث ویرانی هایی شده اند که سالهای سال برای ترمیم این ویرانیهای فقط از یک بعد اقتصادی زمان نیاز دارد . این جریان چهره جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین المللی خدشه دار کرد ولی درایت دولت تدبیر و امید توانست به صورت معجزه آسایی این نارسایی و خرابی بوجود آمده را در اولین گام ترمیم کند
جریان های اقتدارگرا و انحصار طلب که هشت سال زمام امور دولت و قانونگذاری را در دست داشتند با در اختیار داشتن صدها میلیارد دلار تورم ۴۲ درصدی را به مردم ارمغان دادند .
بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کاسبان تحریم و بوجود آورندگان این همه خرابی دست از کار نکشیدند و به جای عذر خواهی از آحاد ملت جلوی اقدامات داخلی و خارجی دولت سنگ اندازی کردند . و کار بدانجا رسید که سربازان دیپلماسی ما را به قتل نفس تهدید کردند . اقدامات اقتصادی دولت نیز در سایه این کارشکنی ها با مشکلات فراوانی رو برو شد . خود آنهایی که مسبب وضعیت نابسامان اقتصادی شده بودند با در اختیار داشتن انواع رسانه ها و تریبونها اقدامات دولت را در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم ناکافی میدانند . بحران اشتغال و مسکن جوانان بحرانهای اجتماعی که دولت روحانی وارث آنها بود در حدی نبود که یک شبه ترمیم شود .
با نزدیک شدن به زمان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اصولگرایان و اصلاح طلبان تحرکات انتخاباتی خود را شروع کردند و در این بین جریان سوم اقتدارگرا و انحصار طلب که به جریان انحرافی و گاها پایداری مشهور است فعالیت خود را شروع کردند . قبل از زمان انتخابات گمانه زنی ها بر رد صلاحیت کاندیداهای شاخص اصلاح طلب حکایت داشت . اصلاح طلبان با تکیه بر خرد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان را تشکیل دادند که عنوان گام دوم را برای خود برگزیده بود و این لیست درمرحله اول از اصلاحطلبان حامی دولت تدبیر و امید و در مرحله دوم حمایت از کاندیداهای اصولگرای معتدل را برای تشکیل یک مجلس کار آمد و منطقی در دستور کار خود قرار داده بود . جریان انحصار طلب و اقتدارگرا که این عقلانیت همراه باصداقت برای تشکیل مجلسی مقتدر و معتدل را بر نمی تابیدند دست به کار شده و با تخریب چهره کاندیداها و تحریف و تغییر لیست کانیداهای مورد حمایت باعث ایجاد اختلافهای سطحی شدند . با پخش کلیپی جند دقیقه ای از رئیس دولت اصلاحات و نامگذاری لیست شورای عالی سیاستگذاری به نام لیست امید . اقبال عمومی به کاندیداهای این ائتلاف بیشتر از پیش بینی ها شد و شد آنچه را که در تهران شاهدش بودیم . لیست امید با قاطعیت به مجلس راه یافت و اما در شهرستانها برخی افراد سطحی نگر باظاهری رادیکال صرفا باعث ایجاد شکافی سطحی در موفقیت کامل لیست امید شدند . که اگر این عزیزان نیز به لیست امید اعتماد می کردند امروز چشن بزرگ پیروزی را برگزار کرده بودیم نه اینکه منتظر دور دوم می ماندیم و اما نباید از این نکته غافل شویم که برخی سودجویی ها و انحصار طلبی ها تحت عناوین مختلف و مهندسی کردن انتخابات از طرف برخی ها برای عدم اجماع کامل و حتی اختلافات فسیل شده شخصی نیز با عث پراکندگی آرا در حوزه های کوچک انتخاباتی گردید . ادامه دارد….،، مهرداد طهمورثی

ارسال دیدگاه