امروز : شنبه 13 می 2023
تاریخ : 2023/05/13 - 11:07 ذخیره فایل ارسال به دوستان

امام جمعه مرند : کاندیداها و مسئولین دروغ نگویند و وعده دروغین ندهند.

امام جمعه مرند : کاندیداها و مسئولین دروغ نگویند و وعده دروغین ندهند. به گزارش #جوان_فردا 🔷نماز عبادی و سیاسی جمعه در مرند به امامت حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر نعمت زاده امام جمعه مرند با حضور نمازگزاران در حسینیه امام خمینی ره در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ اقامه شد ♦️نعمت زاده با اشاره به فصل شروع […]

امام جمعه مرند : کاندیداها و مسئولین دروغ نگویند و وعده دروغین ندهند.


به گزارش #جوان_فردا
🔷نماز عبادی و سیاسی جمعه در مرند به امامت حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر نعمت زاده امام جمعه مرند با حضور نمازگزاران در حسینیه امام خمینی ره در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ اقامه شد

♦️نعمت زاده با اشاره به فصل شروع کاندیداتوری گفت دروغگویی کلید تمام گناهان است مفتاح گناهان است .

♦️کاندیداها وعده دروغین ندهند و نباید مسئولین دروغ بگویند این دروغ موجب یاس وناامیدی در جامعه شده است این دروغگوئی در گذشته انجام شده است .

♦️امام جمعه مرند به مطرح شدن خودروهای #فیدلیتی در مجلس اشاره کرد و گفت چرا چند نماینده مجلس میخواهند با گرفتن چند خودرو به جایگاه مجلس توهین می کنند.⁉️
♦️نعمت زاده گفت من تایید ویا منکر خودروهای مطرح شده مجلس نیستم ولی دراین مورد ده ها خبر متفاوت ومغایر انتشار یافته است.
مردم کدامیک از اخبار را قبول کنند ⁉️
دستگاه قضائی کجاست ⁉️

 

امام جمعه  مرند در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته مرند همه نماز گزاران را با حدیثی از امام صادق علیه السلام به تقوای الهی دعوت نمودند.
« مَنْ سَرَّتْهُ حَسَنَتُهُ وَ سَاءَتْهُ سَیِّئَتُهُ فَهُوَ مُؤْمِنٌ . » (اصول کافی ، ج ۳ ، ص ۳۲۹ )
« هر که از کار نیک خود دلشاد و از کردار بدش اندوهناک باشد مؤمن او است.»
بلی ایمان واقعی مشوق انسان به اعمال صالح و نفع رسانی خلق و باز دارنده از گناه و اقدام علیه مردم است.
بازخوانی نامه مهم امام صادق درباره زیست مؤمنانه و سبک زندگی اسلامی:
به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلاماین نامه مهم به شیعیان و اصحابش را که حاوی نکات بسیار بلند انسانی و اسلامی است به عرض نمازگزاران عزیز و مردم می رسانم:
اشاره: مرحوم ثقه الاسلام کلینی، کتاب عظیم الشأن کافی را در سه بخش تألیف کرد: اصول(دو جلد)، فروع(پنج جلد) و روضه(یک جلد). اولین حدیث از کتاب روضه، نقل نامه های طولانی از ناحیه مبارک امام صادق علیه السلام به اصحابشان است. در مورد اهمیت و جایگاه این نامه، راوی (اسماعیل بن جابر) در ابتدای نقل نامه میگوید:
«عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ جَابِرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: أَنَّهُ کَتَبَ بِهَذِهِ الرِّسَالَهِ إِلَى أَصْحَابِهِ وَ أَمَرَهُمْ بِمُدَارَسَتِهَا وَ النَّظَرِ فِیهَا وَ تَعَاهُدِهَا وَ الْعَمَلِ بِهَا فَکَانُوا یضَعُونَهَا فِی مَسَاجِدِ بُیوتِهِمْ فَإِذَا فَرَغُوا مِنَ الصَّلَاهِ نَظَرُوا فِیهَا»(الکافی، ج۸، ص۲)
اسماعیل بن جابر روایت کرده که امام صادق علیه السلام نامه ذیل را به اصحاب خود مرقوم داشت و به آنها دستور داد که آن را به یکدیگر درس بدهند و در آن نگاه کنند و از یاد نبرند و بدان عمل کنند. اصحاب نیز این نامه را در جاى نمازهاى خود در خانههاشان گذارده بودند و چون از نماز فراغت مییافتند در آن مى نگریستند .
هم‌چنین شخص مبارک امام صادق علیه‌السلام ‌‌‌‌‌‌در بخشی از این نامه فرموده‌‌‌‌‌‌اند:
«هَذَا أَدَبُنَا أَدَبُ اللَّهِ فَخُذُوا بِهِ وَ تَفَهَّمُوهُ وَ اعْقِلُوهُ وَ لَا تَنْبِذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِکُمْ مَا وَافَقَ هُدَاکُمْ أَخَذْتُمْ بِهِ وَ مَا وَافَقَ هَوَاکُمْ طَرَحْتُمُوهُ وَ لَمْ تَأْخُذُوا بِهِ»(همان، ص۱۲)
این است روش و ادب ما که همان روش خدا است، آن را بدست آرید و درک کنید و بفهمید و پشت سر نیندازید، آنچه بر طبق راهنمائى و هدایت شما است آن را دریابید و آنچه موافق خواهش نفسانى شما است آن را بدور افکنید و رفتار نکنید-.
کلیدواژه؛ امام صادق(ع)؛ زیست مومنانه؛ رابطه انسان با خدا ‌مروری بر محتوای نامه امام صادق(ع)
مفاد این نامه دربردارنده مطالب بسیار سودمندی است که استخراج و دسته‌‌‌‌‌‌بندی آنها می‌‌‌‌‌‌تواند الگویی برای سبک زندگی یک مسلمان در همه ابعاد به ویژه روابط مختلف مسلمانان در همه ادوار تاریخ از جمله دوران معاصر که چگونه دین‌دارانه زیستن یک پرسش عمومی است در اختیار ما قرار دهد.
با مطالعه متن طولانی نامه، می‌توان آن را در عبارات و بندها، گزاره‌مند کرد و برای پرهیز از طولانی‌شدن حجم مقاله و نیز با توجه به دسترس‌بودن متن نامه در کتاب الکافی، از ذکر متن کامل عربی آنها هم اجتناب می‌شود.
اصلی‌‌‌‌‌‌ترین و مهم‌ترین نکات مندرج در این نامه چنین است:
الف. رابطه انسان با خدا – ب. رابطه انسان با دیگران – ج. رابطه انسان با خود
الف. رابطه انسان با خداوند:
۱- عاقبت نیکو و عافیت‌‌‌‌‌‌خواهی از پروردگار.
۲- اهتمام زیاد به تهلیل (ذکر لااله الا الله) و تسبیح (ذکر سبحان الله) و تقدیس خداوند و خاکساری در برابر ذات اقدس خداوند.
۳- اهتمام زیاد به دعا (دو بار ذکر شده است).
« وَ عَلَیْکُمْ بِالدُّعَاءِ، فَإِنَّ الْمُسْلِمِینَ لَمْ یُدْرِکُوا نَجَاحَ الْحَوَائِجِ عِنْدَ رَبِّهِمْ بِأَفْضَلَ مِنَ الدُّعَاءِ، وَ الرَّغْبَهِ إِلَیْهِ، وَ التَّضَرُّعِ إِلَى اللَّهِ، وَ الْمَسْأَلَهِ لَهُ.»
« أَکْثِرُوا مِنْ أَنْ تَدْعُوا اللَّهَ، فَإِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ مِنْ عِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ أَنْ یَدْعُوهُ. »
۴- رغبت به آن چه خداوند ما را به آن ترغیب کرده است.
۵- دوری جستن از انس گرفتن به آن چه خداوند حرام کرده است.
۶- پیروی نکردن از هوای و هوس و برداشت‌های شخصی در امر دین و پای‌‌‌‌‌‌بندی تمام به حلال و حرام‌های الهی.
۷- پیروی از زندگی پیامبر(ص) و پیروی نکردن از هوی و هوس و برداشت‌های شخصی در فهم و تفسیر زندگی آن حضرت.
۸- یک‌بار دست بلند کردن به هنگام آغاز نماز.
۹- اهتمام به ذکر خدا در ساعات مختلف روز و شب.
« أکثِرُوا ذِکرَ اللّه ِ ما استَطَعتُم فی کُلِّ ساعهٍ مِن ساعاتِ اللیلِ و النهارِ ، فإنَّ اللّه َ أمَرَ بکَثرَهِ الذِکرِ لَهُ وَ اللَّهُ ذَاکِرٌ لِمَنْ ذَکَرَهُ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ »[الکافی : ۸/۷/۱ .]
« تا آن جا که مى توانید در تمام لحظات و ساعات شب و روز خدا را بسیار یاد کنید ؛ زیرا خداوند به بسیار یاد کردن خود فرمان داده است خدا به یاد مؤمنی است که یادش می‌کند..»
۱۰-کوشش فراوان برای فرمان بردن از خدا و بندگی او (دو بار ذکر شده است).
« فَأَعْطُوا اللَّهَ مِنْ أَنْفُسِکُمُ الِاجتهاد فِی طَاعَتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ لَا یدْرَکُ شَی‏ءٌ مِنَ الْخَیرِ عِنْدَهُ إِلَّا بِطَاعَتِهِ وَ اجْتِنَابِ مَحَارِمِهِ »
« پس تا آنجا که می‌توانید، در هر ساعتی از ساعات شب یا روز، بسیار خدا را یاد کنید زیرا خداوند فرمان داده است او را یاد کنند و خدا هم به یاد مؤمنی است که در یاد اوست و بدانید که خدا بندگان مؤمن خویش را یاد نمی‌کند، مگر کسی را که به خیر او را یاد کند.»
خطبه دوم ۲۲/۰۲/۱۴۰۲
امام جمعه محترم مرند در خطبه دوم نماز جمعه نیز همه نمازگزار را به تقوای الهی و صفات مومن واقعی با توجه به حدیثی از حضرت امام صادق علیه السلام دعوت نمودند:
« ثَلاثٌ مَن کُنَّ فیهِ فَهُوَ مُنافِقٌ وَ اِن صامَ وَ صَلّى وَحَجَّ وَ اعتَمَرَ و َقالَ «اِنّى مُسلِمٌ» مَن اِذا حَدَّثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخلَفَ وَ اِذَا ائتُمِنَ خانَ؛»
« سه چیز است که در هر کس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمره کند و بگوید من مسلمانم؛ کسى که هنگام سخن گفتن دروغ بگوید و وقتى که وعده دهد تخلف نماید و چون امانت بگیرد، خیانت نماید.»
همه ما وظیفه داریم طبق الگوهای قرآنی و سیره و سخنان اولیاء و حجج الهی خود را وفق دهیم و الا توحید و دینداری ما مشکل دارد.
مسایل روز تاریخ:
۱_ سه شنبه ۲۵ شوال برابر با ۲۶ اردیبهشت سالروز شهادت مبین و معلم اصول و فروع اسلام و رئیس مذهب حق شیعه دوازده امامی حضرت امام صادق علیه السلام را به همه امت اسلام و جهان تشیع بویژه امام عصر (عج) و رهبر حکیم و فرزانه و بزرگان دین و حضار محترم تسلیت عرض می کنم امیدواریم جهاد علمی و تربیت انسان ها و دانشمندان بزرگ تاریخی توسط امام صادق علیه السلام مورد توجه جدی مسئولین و آحاد جامعه اسلامی و کشور باشد.
۲- در هفته آینده، مناسبت های بسیار مهم تاریخی برای درس و عبرت امت اسلام و ملت مومن و بزرگ ایران اسلامی از آنها داریم امروز ۲۱ شوال، سال روز فتح اندلس ( اسپانیای امروز ) ۱۳۵۱ سال پیش و ۸۰۰ سال تمدن و حکومت اسلام در آن جزیره و سقوط خون بار آن توسط صلیبیون، و یک شنبه لغو امتیاز تنباکو به انگلیس با فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی رحمه الله علیه، ۱۳۲ سال پیش، انتقام انگلیس از آن پیروزی بزرگ با نفوذ عوامل غرب گرا و بیگانه از دین داری و ملیت و وطن پرستی .
تمدن پرشکوه اندلس اسلامی به دو علت و عامل به ذلت و خواری مسلمین تبدیل شد،
۱) اختلاف و تفرقه داخلی
۲) فساد اخلاقی و مالی مسئولین حکومتی، آیا تاریخ تکرار نمی شود؟ آیا نباید از تاریخ اندلس عبرت گرفت؟
آیا اژدهای هفت سر فساد در جامعه امروز ما و مفاسد اخلاقی، مسئولین را نباید به عمل ملموس به دور از شعار وادار کند؟ مفاسد اقتصادی با روابط نا سالم و به دور از قانون و استفاده از اختیارت بعضی تشکیلات ها و بعضی مسئولین فاسد یا نفوذی، کی باید برای حفظ اعتماد جامعه و مردم عزیز شفاف سازی کنند و برای دفاع غلط از تشکیلات های خود از مردم توبه و عذر خواهی کنند، موضوع خودروهای نمایندگان مجلس و ۹۰۰۰۰ هزار میلیارد تومان فساد فولاد مبارکه اصفهان که هر دو توسط نماینده ای از مجلس شورای اسلامی طرح شد! آیا نباید مردم واقعیت را بدانند در هر صورت این دو و موضوعات دیگر درست بودند یا درست نبودند اگر درست نبودند چرا با نماینده شبه افکن برخورد نشد و نمی شود؟
و اگر درست بود چرا نمایندگان و افرادآلوده معرفی و برخورد نمی شود؟ چگونه امروز دشمن خود و به دست عواملش سرمایه های عزت و سربلندی مردم و کشور را از ولایت فقیه و روحانیت مخلص ترور شخصی و شخصیتی می کنند و بعضی مسئولین با عملکرد خود به دشمن کمک می کنند
۳- هفته بسیج سازندگی با حضور حدود ۱۴ هزار گروه جهادی در کشور برای خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین و شهرستان فعال هستند که حرکت های جهادی جوانان مخلص بسیجی خود در موضوعات آب رسانی و خانه سازی و بهداشت و … دستاورد های چشم گیر داشتند و از مسئولین محترم دولت و افراد خیر انتظار همراهی و مساعدت بیش از این می رود.
۴- میراث دیرینه و سرمایه بی‌نظیر زبان و ادب پارسی:
همه ما مردم ایران باید نسبت به زبان فارسی، غیور باشیم و هرگاه این زبان را در معرض آسیب ببینیم، غیرت‌مندانه واکنش نشان بدهیم و از آن پاسداری کنیم. این امر در گذشته بوده و دلیل این‌که زبان فارسی در ایران، دوام، قدرت و گسترش پیدا کرده است، همین عشق، علاقه، غیرت و تعصب مردم ایران نسبت به زبان فارسی بوده است و این امر باید امروز هم تقویت شود.
۱) راهکار اصلی آن هم اولا شروع از مدرسه‌ها است که دانش‌آموزان شیرینی زبان فارسی را بچشند و در واقع از طریق این زبان، فرهنگ‌شان و هم‌چنین خودشان را بشناسند.
۲) ثانیا همه فرهیختگان و نخبگان بویژه سخنوران و خطیبان، غیرت‌مندانه فارسی صحیح سخن بگویند و نسبت به واژگان بیگانه حساسیت نشان بدهند.


۵- عمل امروز کشورهای غربی و دشمنان بویژه آمریکا و انگلیس و دولت های همسو با آنها و سکوت ذلت بار آنان و دیگر مجامع بین المللی حتی غالب کشورهای اسلامی در مقابل جنایات ضد بشری و کشتار زنان و کودکان و مردم بی گناه توسط رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل در فلسطین مظلوم گویای کینه آنان از اسلام و مسلمانان است این همه تبعیض در حمایت نظامی و سیاسی و اقتصادی غرب از اکراین و سکوت و حمایت از کشتار مردم و زن و کودک مسلمان فلسطین به چه معناست آیا مسلمانان نباید عبرت بگیرند در هر صورت از نظر جوامع و انسان های آزاده غرب بویژه آمریکا شریک همه جنایات اسرائیل است و امروز اقتدار جبهه مقاومت به رهبری ایران عزیز بیش از هر زمان در منطقه و جهان اسلام میدان را برای دشمنان و آمریکا و عواملش تنگ کرده است.

ارسال دیدگاه