امروز : سه شنبه 5 ژانویه 2016
تاریخ : 2016/01/05 - 9:14 ذخیره فایل ارسال به دوستان

سرعت، دقت و صحّت سه رکن اصلی اصحاب رسانه/ روابط عمومی ها مجاز به وارد شدن به بازی های سیاسی انتخاباتی نیستند

روابط عمومی یعنی هنر زندگی اجتماعی و آیینه زیبایی ها که در صورت نبود آن، سازمان یا دستگاه اجرایی کاربرد واقعی نخواهد داشت.

روابط۴ روابط۰ روابط روابط۰ روابط ۱

سرعت، دقت و صحّت سه رکن اصلی اصحاب رسانه/ روابط عمومی ها مجاز به وارد شدن به بازی های سیاسی انتخاباتی نیستند

به گزارش خبرنگار جوان فردا :دومین همایش روابط عمومی های شهرستان مرند برگزار شد دومین همایش روابط عمومی های شهرستان مرند ظهر دوشنبه با حضور مسؤلان روابط عمومی و اصحاب رسانه شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی مرند برگزار شد. فرماندار ویژه مرند در ابتدای این همایش ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود و اعدام ناحق شیخ نمر تصریح کرد: […]

دومین همایش روابط عمومی های شهرستان مرند برگزار شد

دومین همایش روابط عمومی های شهرستان مرند ظهر دوشنبه با حضور مسؤلان روابط عمومی و اصحاب رسانه شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی مرند برگزار شد.

فرماندار ویژه مرند در ابتدای این همایش ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود و اعدام ناحق شیخ نمر تصریح کرد: مردم برای ابراز احساسات خود نباید جلوتر از مسؤلین نظام حرکت کنند.

تقی کرمی ادامه داد: با اینکه ریاست محترم جمهور طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام غیراسلامی و غیرانسانی دولت عربستان از اقدامات برخی افراد در داخل کشور گله مند بودند، گفت: مردم نباید در شبکه های اجتماعی با توهین به مقامات کشوری اقدام ناپسند افراد در مقابل سفارت عربستان را توجیه کنند زیرا تعدّی به سفارت کاری غیرقانونی است.

ایشان صحبت های خود را حل محور ارتباطات و روابط عمومی ها ادامه داده و اظهار داشت: در طول تاریخ یکی از اساسی ترین نقش ها در توسعه بشریت را ارتباطات ایفا کرده است که بنیان اصلی آن روابط عمومی ها و اصحاب رسانه می باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها چشم، گوش و چراغ سازمان ها و دستگاه های اجرایی هستند، بیان داشت: روابط عمومی یعنی هنر زندگی اجتماعی و آیینه زیبایی ها که در صورت نبود آن، سازمان یا دستگاه اجرایی کاربرد واقعی نخواهد داشت.

کرمی در مورد عملکرد روابط عمومی ها گفت: این واحد باید بازخورد دوجانبه داشته باشد به طوریکه همزمان رضایت مدیر دستگاه را جلب کند و همچنین مدافع منافع مردم باشد زیرا در غیراینصورت اگر روابط عمومی تنها به تمجید بپردازد باعث انحطاط سازمان و برعکس آن یعنی فقط به فکر جذب مشتری باشد باعث تضعیف سازمان یا دستگاه اجرایی می شود.

فرماندار مرند اصحاب رسانه را نیز امین مردم دانست و افزود: سرعت، دقت و صحّت سه رکن اصلی است که باید مبنای نوشتاری، گفتاری و کرداری اصحاب رسانه و روابط عمومی ها قرار بگیرد.

ایشان انتخابات اسفند ماه سال جاری را سرنوشت ساز ترین رویداد سال معرفی کرد و گفت: اصلی ترین رسالت روابط عمومی ها و خبرنگاران تشویق و ترغیب افکار عمومی، آگاهی بخشی و بسترسازی برای مشارکت گسترده ملّت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: روابط عمومی ها می توانند به انتخاب اصلح مردم کمک کنند اما مجاز به وارد شدن به بازی های سیاسی انتخاباتی نیستند و نمی توانند از موقعیت خود برای معرفی مصداقی کاندیداها استفاده کنند در غیر اینصورت مرتکب جرم شده اند.

ایشان از اصحاب رسانه نیز خواست تا زمانی که تبلیغات رسمی انتخابات آغاز نشده است از انتشار تصاویر کاندیداها و میتنگ های سیاسی آنها در سایت های خبری و شبکه های اجتماعی پرهیز کنند زیرا این کار می تواند باعث ابطال فعالیت آن سایت یا شبکه اجتماعی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند ضمن بیان حساسیت بالای انتخابات شهرستان مرند و جلوگیری از ایجاد هرگونه آشوب، دل نگرانی و اضطراب در شهر، اذعان داشت: رسالت و وظیفه اصلی اهالی رسانه پمپاژ آرامش و تشویق مردم به حضور پرشکوه مردم در پای صندوق های رأی می باشد.

تقی کرمی وظیفه اصلی فرمانداری در انتخابات را نیز دفاع از صحّت و سلامت انتخابات و دفاع از آبرو و حیثیت کاندیداها اعلام کرد و بیان داشت: عظمت و شکوه انتخابات به این است که مردم حتّی نسبت به یک رأی نیز دل نگرانی نداشته باشند زیرا رأی و انتخاب مردم ارزشمندتر می باشد.

وی ادامه داد: فرمانداری مرند به همراه هیئت اجرایی این شهرستان این تضمین را به مردم می دهد که حافظ و حارس رأی مردم باشد.

در ادامه دکتر فرج پور استاد و مدرس دانشگاه به بحث در مورد وظایف مدیران روابط عمومی و شرح وظایف آنها پرداخت.

ارسال دیدگاه